INTERVJUI

Za kvalitetan intervju potrebno je pre svega veliko iskustvo u novinarskom poslu, a potom i dobre komunikacione veštine, jer osoba koja sedi naspram vas, može biti veoma nezgodan sagovornik. Isto tako, ukoliko pitanja nisu temeljno pripremljena, možete doći do „rupe“ u razgovoru, što na kraju rezultira površnim odgovorima. Iskustvo u pripremanju i vođenju intervjua smo stekli kroz različite projekte i dugogodišjni rad u medijima, zato i preporučujemo da ovaj posao ostavite profesionalcima. Ukoliko imate potrebu da intervjuišete određenu osobu ili više osoba, bilo da je reč o pisanom, audio ili video intervjuu, Severin će vam pružiti vrhunsku uslugu. Za one koji ipak žele samostalno da nauče osnovne stvari, pripremili smo besplatno uputstvo „Kako napraviti baš dobar intervju„.

Veliko iskustvo u pripremanju i vođenju intervjua stekli smo upravo kroz različite projekte, kao što su „Naša Kula i naši ljudi“ ili „Mesna zajednica u službi građana“ na Portalu „Naše Mesto“

Trebalo nam je dosta vremena da se uhodamo i naučimo sve tajne ovog zanata. Moramo priznati da smo u početku nailazili na mnogobrojne prepreke, ali konstantnim radom smo uspeli da savladamo tehniku i sada, već posle prvog odgovora znamo kakav tip osobe sedi ispred nas. 

Do sada, napravili smo preko 100 pisanih intervjua, na desetine audio intervjua i nekoliko video intervjua na koje smo posebno ponosni. Za potrebe klijenta, možemo napraviti intervju preko emila, bilo koje video platforme, telefona, ali naravno i uživo, što nam je najdraže. Pitanja možete pripremiti sami ili ukoliko je moguće da detaljno istražimo temu, ostavite nama da ih smislimo. 

IZVEŠTAVANJE SA DOGAĐAJA

Koliko god ovo zvučalo zanimljivo, izveštavanje sa događaja je težak i naporan posao. Konstantno ste u trci sa vremenom, možete očekivati svašta na terenu, radite i napolju i unutra i na ulici i u svečanoj sali, morate paziti na kodeks oblačenja, ponašanje, ljude oko sebe, druge kolege, publiku… Kad se sve sabere, za ovako dinamične akcije, bolje da angažujete profesionalce.

Sa novinarske strane, spremni smo na sve, jer smo svašta iskusili. Izveštavali smo sa sportskih dešavanja, političkih mitinga, protesta građana, kulturnih dešavanja, prezentacija aktivnosti, seminara, konferencija, radionica, muzičkih festivala i mnogih drugih događaja. Možemo vam ponuditi uslugu kvalitetnog „pokrivanja“ nekog događaja sa kompletnim izveštajem u tekstualnom, video ili audio formatu. Takođe, možemo vam pomoći u organizacionom delu ukoliko se pripremate za izveštavanje sa nekog događaja. Sigurni smo da će vam naši saveti mnogo značiti. 

REPORTAŽE

Kao što se može primetiti, najveće iskustvo u sektoru medija smo stekli tokom razvijanja Portala „Naše Mesto“. Pored redovnog izveštavanja sa različitih događaja, praćenja dnevne informative i pisanja istraživačkih tekstova, često smo bili u prilici da pravimo reportaže iz različitih oblasti. Iako je u našem poslu najveći broj reportaža bio upravo u vezi sa dnevnom informativom, konstantno se trudimo da kreiramo interesantan sadržaj i posećujemo zanimljiva mesta. Upravo tako smo lokalnim čitaocima preneli priče iz okolnih zemalja, kao što su Mađarska i Bugarska, gde smo stekli veliko iskustvo. 

Tokom godina, pravili smo reportaže o ekologiji, udruženjima građana, infrastrukturi, manifestacijama, bavili smo se pojedincima i njihovim delatnostima, pravili smo kritičke, ali i reportaže koje prikazuju dobre primere iz prakse. U svakom slučaju, iza nas je veliko iskustvo u ovom poslu i spremni smo na svaku situaciju. Za više informacija, predlažemo da nas direktno kontaktirate. 

AUTORSKA PRAVA

Oblast koja nam se prirodno nametnula i iz koje smo najviše naučili, bavi se upravo autorskim pravima. U početku, davne 2012. godine, nismo bili potpuno svesni šta znače autorska prava i koliko problema možete sebi napraviti ukoliko ne poštujete jasno definisane zakonske akte, ali i novinarske i etičke kodekse. Možemo slobodno reći da smo ovu oblast olako shvatili, sve dok posledice nismo osetili na sopstvenoj kožu. Neki kažu da je to najbolji način da stekneš znanje, pa ćemo se u tome delimično složiti. 

Bilo da se bavite medijima, web dizajnom ili kreiranjem sadržaja, autorska prava ne smete ignorisati. Poštujući autorska prava, pre svega pazite na druge, ali isto tako i štitite sebe. Tokom našeg poslovanja, detaljno smo istražili sve mehanizme zaštite, kao i pravila koja moraju da se poštuju, kada je reč o autorskim pravima. Kako bismo „razbili sve mitove“, konsultovali smo pravnike, ali i mnogobrojna udruženja i na taj način skupili vredan materijal i znanje iz oblasti autorskih prava. Rezultat svega toga je potpuno poštovanje zakona, transparentniji rad, kao i projekat koji je izašao iz naše kuće, a zove se Fotopres.

Na vašu sreću, spremni smo za sva pitanja o autorskim pravima, pa ukoliko vam treba pomoć ili imate neku nedoumicu, budite slobodni da nas kontaktirate

OSNIVANJE MEDIJA

Gledano sa pravnog aspekta, proces osnivanja medija je detaljno opisan na sajtu Agencije za privredne registre. Međutim, popunjavanje formulara zna da bude naporno, zbunjujuće i dosadno. Na sve to treba dodati činjenicu da u svakom trenutku možete napraviti grešku koja će vas posle skupo koštati. Svako naknadno ispravljanje podataka nosi dodatne troškove, pa nije poželjno praviti greške u ovom delu posla. Iako je priča relativno jasna, mi uvek preporučujemo da nas konsultujete pre nego što krenete u proces registracije i osnivanja medija. Možemo vam preneti naša iskustva, iskustva naših kolega i detaljnije vas upoznati sa zakonima i obavezama koje imate kao vlasnik medija.

MEDIJSKE KAMPANJE

Kampanje su verovatno naš omiljeni deo iz sektora medija zato što je to posao koji zahteva sinergiju više različitih oblasti, pa je to neka vrsta izazova za naš tim. Kada pričamo o medijskim kampanjama, u fokus stavljamo PR tekstove i grafička rešenja, kao i kontinuitet koji jedna uspešna kampanja mora da obezbedi. Bilo da se radi o promociji društvenih aktivnosti, usluga ili proizvoda, mediji su glavno mesto odakle kreće dalja distribucija sadržaja. Izrada medijske kampanje podrazumeva kreiranje unikatnog sadržaja koji je prilagođen modernim medijima, kupovinu medijskog prostora, praćenje kampanje i sastavljanje izveštaja koji prikazuju merljive rezultate kampanje.

Zahvaljujući velikom iskustvu i dugogodišnjem prisustvu u pomenutoj oblasti, stekli smo zavidan broj kontakata u drugim medijima koji nam znatno olakšavaju posao i pružaju mogućnost da proširimo zbir usluga.

SPROVOĐENJE ANKETA I UPITNIKA

Putem naše mreže i naših partnera, u mogućnosti smo da distribuiramo sve vrste anketa i upitnika, anonimnog ili personalizovanog tipa. Ukoliko sprovodite istraživanje u komercijalne, nekomercijalne ili obrazovne svrhe, možemo vam pružiti tehnička rešenja za realizaciju upitnika. Takođe, možemo vam ponuditi uslugu izrade posebnog, namenskog servisa za sprovođenje anketa ili upitnika. Naravno, od nas možete da očekujete i statističku obradu rezultata, kao i sastavljanje izveštaja sa konačnim zaključcima.

UPRAVLJANJE NEWS PORTALIMA

Svi koji su samostalno zakoračili u svet online medija, shvatili su da upravljanje portalom ne podrazumeva samo dobro definisanu uređivačku politiku i brisanje nepoželjnih komentara. Nažalost, priča je dosta složenija. Pre svega, niko nije „rođen za sve“, pa da bude i tehnički potkovan i dobar novinar i marketing menadžer i tata i mama. Sa razlogom postoje jasno definisane delatnosti u ovom poslu, pa je potrebno da ih kao takve i poštujemo. Bez obzira da li već posedujete news portal ili tek planirate da „podignete“ jedan, bilo bi dobro da vas provedemo kroz obavezne korake i ukažemo vam na greške koje možete izbeći.

Koraci o kojima pričamo podrazumevaju tehničku izvedbu jednog news portala, izbor platforme, hostinga, domena, potrebne resurse, osnovne tačke uređivačke politike, poznate probleme sa korisnicima, monetizaciju sadržaja, izradu marketing plana i još dosta tema kroz koje ćemo zajedno proći.

Kao što poslovica kaže „Nije znanje samo znati, već je znanje znanje dati“, tako se i mi trudimo da stečeno znanje prenesemo na druge i pomognemo kome god je pomoć potrebna. Ne ustručavajte se da nas pozovete.